Skip to content
פוקסלווגן סיאט סקודה אאודי וולבו הונדה דגמי טויוטה סוזוקי פיג'ו מאזדה
שברולט מיצובישי ב.מ.וו סיטרואן פורד מרצדס פיאטיונדאי אופל קיה

11 בנובמבר 2018

הגיר ברכב מתחמם? למה זה קורה ומה נתן לעשות בעניין?



מערכת ההילוכים, או  בשמה האחר הגיר, הינה מערכת חשובה ברכב שתפקידה הוא לקשר בין  המנוע המספק את האנרגיה לבין  הגלגלים המסיעים אותו. מבחינים בגירים ידניים, גירים אוטומאטיים וחצי אוטומאטיים מסוגים שונים.

בכל גיר יש הילוכים קדמיים, הילוך רוורס, הילוך ניוטרל בו המערכת אינה משולבת והילוך פארקינג בגיר אוטומאטי שנועל את  הגלגלים. עלולות לצוץ מספר תקלות ואחת  מהן היא מצב בו הגיר מתחמם, וזה נפוץ בעיקר במכוניות אוטומאטיות. המצב יכול להיווצר מחוסר בשמן גיר, בגלל גיר מחליק או תקול ומסיבות נוספות אחרות בהם המערכת מתאמצת בגלל שהיא לא פועלת בצורה חלקה. מומלץ במצב כזה להגיע באופן מיידי למוסך לצורך בירור ומתן טיפול הולם. לא כדאי להשתהות מאחר והבעיה לא תיפתר מעצמה אלא רק עלולה להחריף. יש מקרים, בהם מדובר אך ורק על הוספת שמן גיר ואז התיקון יהיה זול מאוד. לעומת זאת, הזנחה יכולה לגרום לסיבוכים מורכבים יותר שיצריכו טיפולים יקרים מאוד.

ניתן לאבחן ולטפל בבעיות אלו במוסכים מורשים כלליים למכונאות אבל  מומלץ אף יותר להיעזר  בשירותי מכונים לשיפוץ ותיקון גירים. אלו  מנוסים מאוד ורבים מהם אף מספקים שירותים בקבלנות משנה למוסכי רכב כלליים. מכונאים  המוסמכים לטפל בגירים עוברים הכשרות מתאימות אצל גורמים מקצועיים השייכים ליבואני הרכב או אחרים בתחום. הם  מתמחים במרבית  סוגי הגיר הקיימים במכוניות  המודרניות.

מערכות לאבחון תקלות גיר

במכון גירים יש מערכות ממוחשבות שתפקידן הוא לאבחן תקלות אפשריות בגירים. בנוסף לכך, יש בו תשתית  מתאימה לתיקוני גיר מורכבים.

לפני כל בעל רכב עומדות מספר אפשרויות לטיפול בגיר בעייתי. במקרה והתקלה קלה אזי תיקונים קלים כמו החלפת נורית אזהרה או הוספת שמן וכדומה יארכו זמן מועט. במקרים רציניים, ניתן לפרק גיר ולתקנו, וכן, ניתן להחליף לגיר חדש או למשומש. גיר חדש יקר מאוד, וגיר משומש יכול להיות בעייתי בגלל שאין מידע על  ההיסטוריה שלו.

שיפוץ גיר במכון מקצועי הוא חלופה טובה ואף מועדפת במקרים שונים, ובמיוחד, כאשר מדובר על מכון גירים רציני ובעל  מוניטין. ההחלטה היא של בעל הרכב. בעת שיפוץ גיר מחליפים את כל החלקים  הפנימיים הבעייתיים הפגומים. ואף את אלו שעדיין מתפקדים אבל הינם עם בלאי גבוה. במקרים רבים, מחליפים את  מרבית  התוכן ומכניסים במקומם חלקי חילוף מקוריים או כאלה שמאושרים על ידי יצרן הרכב.

יש דגמי רכב שונים שלהם גירים מגוונים ויש צורך לבחור את  החלקים  הזהים ולא כאלו שהינם בעלי מפרט דומה, אחרת תהיינה תקלות שונות בעת  הנסיעה. יש צורך בידע ובניסיון רב לטיפול בקרביים של כל גיר ידני או אוטומטי. לאחר סיום  העבודה יורכב הגיר ותיערך נסיעת  מבחן. רק לאחריה יימסר  הרכב ללקוח, ובמקרים רבים,  עם אחריות שנקבעת על פי פרמטרים שונים.

יש לך מה לומר? פרסם תגובה.

(נדרש)
(נדרש)

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments