Skip to content
פוקסלווגן סיאט סקודה אאודי וולבו הונדה דגמי טויוטה סוזוקי פיג'ו מאזדה
שברולט מיצובישי ב.מ.וו סיטרואן פורד מרצדס פיאטיונדאי אופל קיה

11 במאי 2014

איך קונים ביטוח רכב בהייטק



תחום ההייטק, ודומה כי אין צורך להכביר על כך מילים, הוא מהמשתלמים ביותר שניתן למצוא כיום בעולם התעסוקה. גם אתם החלטתם שזהו התחום המקצועי בו אתם מעוניינים, וסיימתם לימודים בתחום. לאחר מכן, הגיע השלב של חיפוש עבודה הייטק, שגם הוא עבר בהצלחה. כעת, כשאתם כבר נמנים על אוכלוסיית עובדי ההייטק בישראל, נדרש מכם לתת את הדעת על לא מעט סוגיות – אחת מהן היא רכישה של ביטוח רכב. האם לעובדי ההייטק יש העדפות מיוחדות, מהבחינה הזו?

ביטוחים, אנשי הייטק ומה שביניהם

עוד לפני שמדברים על ביטוחי רכב ספציפיים, חשוב להבין מעט יותר את שדה המשחק הספציפי אליו נכנסנו בזה הרגע. עובד הייטק, כמו עובדים רבים אחרים במשק, יכולים לנהוג ברכב באחת משתי דרכים: הראשונה היא באמצעות רכישת רכב פרטי, והשניה – ליסינג, הנחלק למימוני או תפעולי. בשני הפתרונות הראשונים, רכישת רכב וליסינג מימוני, נדרש העובד לדאוג לביטוחי רכב בעצמו. לעומת זאת, ליסינג תפעולי מטיל את האחריות על כך על חברת הליסינג עצמה, אך תמורת ייקור הפוליסה, כמובן.

מבחינת מגמות, בשנים האחרונות, בעיקר לאחר הרפורמה בשיטת שווי השימוש עבור כלי רכב צמודים, ניתן להבחין שיותר ויותר עובדים בוחרים ברכישת רכב, ולכן צריכים לדאוג לרכישת ביטוחים מתאימים: ביטוח חובה, כשמו כן הוא, מחייב כל נהג בישראל, אך גם ביטוחים מקיף וביטוח צד ג' נפוצים במיוחד.

סוכן, או ביטוח ישיר?

סקר שנערך לפני מספר שנים על ידי "היי-טק זון", הלא הוא מועדון הצרכנות של העובדים בתעשיית ההיי-טק של ישראל, הראה מספר דפוסים מעניינים מאד ביחס לרכישת הביטוח הזו. ראשית, רוב עובדי ההייטק (כ-47%) העדיפו לרכוש את הביטוח מסוכן, בעוד כ-29% עשו זאת דרך אחת מחברות הביטוח הישיר. היתר, כ-23%, רכשו את הביטוח שלהם באינטרנט. הסקר מצא גם מספר הבדלים בין אוכלוסיית עובדי לעובדות ההיי-טק, כאשר נמצא כי נשים נוטות, יותר מאשר גברים, להעדיף את הביטוח הישיר.

מבחינת התפיסות לגבי נותני השירות הזה, האחוז הגבוה ביותר של הנשאלים (כ-39%) היו סבורים כי סוכן ביטוח יכול להעניק להם את השירות הטוב ביותר, ורק מיעוטם (6%) הצביע על הביטוח הישיר. מבחינת תג המחיר, התפיסה דווקא הייתה הפוכה, שעה ש-43% מהעובדים טענו שביטוח ישיר הוא משתלם יותר מאשר סוכן ביטוח. כ-41% השיבו שהמחירים דומים, והיתר העניקו יתרון, מהבחינה הזו, לסוכני הביטוח.

הדרך לרכישת הביטוח

עובדי היי-טק ידועים ככאלה שנלחמים על הזכויות שלהם, ובכלל – מהווים צרכנים אקטיביים במלוא מובן המילה. תעיד על כך העובדה שיותר ממחצית מהנשאלים בסקר השוו מחירים בין מספר חברות טרם רכישת הביטוח, שכ-53% עשו זאת דרך האינטרנט. שימוש אחר של ההשוואה היה ככלי מיקוח.

ומה עם המסקנות?

הממצאים המרכזיים של הסקר, שכלל כ-1,200 עובדי הייטק בעלי רישיון נהיגה, הובאו כאן. אבל ניתן להסיק מהסקר הנוכחי מסקנות צרכניות רחבות היקף? יש הסבורים שכן. עקב העובדה שעובדי ההיי-טק נחשבים למתוחכמים, ייתכן שגם כאן הם יהיו החלוצים, כך שדפוסים דומים יאפיינו את אוכלוסיית נהגי ישראלי כמכלול.