Skip to content
פוקסלווגן סיאט סקודה אאודי וולבו הונדה דגמי טויוטה סוזוקי פיג'ו מאזדה
שברולט מיצובישי ב.מ.וו סיטרואן פורד מרצדס פיאטיונדאי אופל קיה

29 במאי 2012

משקל גשר – מאזני גשר למשאית



משקל גשר הוא משקל אשר משמש משאיות וכלי רכב מסחריים נוספים שמסת המשקל שלהם גדולה מאוד. מאמר זה יגולל בפני הקוראים מהו תפקידם של מאזני גשר למשאית וימנה את הנקודות החשובות אותם יש לקחת בחשבון.

שוקלים את המשאיות- כיצד?

כל אחד מודע לעובדה כי משאית שוקלת מסה גדולה מאוד של משקל ואין שום אפשרות לבדוק מהו משקלה ללא משקל מיוחד הנקרא משקל גשר. משקל זה בנוי מגשר או מרציף עליו עולה המשאית עם כל התכולה שלה וכך היא נשקלת. ניתן לשקול את המשאית על ידי שני משקלים המיועדים לכך. הראשון הוא משקל גשר עילי אשר בנוי ממשטחים גדולים ועליו עולה המשאית לשם שקילה ואילו השני הוא מאזני גשר בור, דהיינו, רציף מישורי מתחתיו יש משקל, כך שהמשאית לא צריכה להתאמץ לעלות או לרדת. היא פשוט מתמקמת באזור שקילה המיועד לה.

משקל גשר- חשוב לדעת

חשוב לקחת בחשבון כי בחירת משקל גשר חייב להיות לאחר הכרת כל האפשרויות ובחירת האפשרות המתאימה ביותר. חשוב כי כל חברה המעוניינת לרכוש משקל למשאיות תהיה מודעת לדברים הבאים:

  • אורך מאזני גשר למשאית– המאזניים מגיעים במידות שונות וכל אחד צריך לבחור את המשקל המתאים ביותר לצרכים של החברה שלו. יש משקלים המשתרעים לאורך 32 ו- 18 מטרים, משקלים "קצרים" המגיעים ל- 9 מטרים וכן מידות המותאמות באופן אישי לצרכים של החברה.
  • משקל עליון- היתרון הגדול של משקל זה הוא שלא צריך להתחיל לחפור בור באדמה על מנת למקם אותו. בנוס, נוח מאוד לתחזק אותו וכן לתקן אותו. החיסרון הוא שהוא דורש שטח גדול מאוד והוספת אביזרים שונים על מנת לקבע את המשקל למקום.
  • משקל תחתון- היתרון הוא שהוא לא תופס כמות גדולה של שטח, אך התחזוקה שלו חייבת להתבצע בצורה קבועה והתיקון שלו לא פשוט.

יש לך מה לומר? פרסם תגובה.

(נדרש)
(נדרש)

Note: HTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to comments